Valg af mobilselskab: tjek om du har det rette abonnement for dig

Der findes mange forskellige mobilselskaber i Danmark, hvorfor det for mange også kan være svært at finde frem til det selskab og abonnement, der passer bedst til dem. Derudover er der mange der, når de har valgt et mobilselskab og abonnement, beholder det meget længe, uden at få tjekket op på, om det er det abonnement der passer bedst til dem.

Derfor skal du huske at tjekke dit abonnement

Der er hård konkurrence blandt mobilselskaberne. Udover, at der engang imellem kommer nye mobilselskaber til, så laver de eksisterende selskaber ofte ændringer i abonnementerne, eller opretter nye abonnementer. Derfor kan der, fra den tid du tegnede dit abonnement, være sket ændringer på markedet, som gør at du kan få et andet abonnement, der passer bedre til dine behov.

Som udgangspunkt er det en god ide at tjekke dit abonnement igennem halvårligt. Så undgår du at bruge unødvendige mængder af penge, på et abonnement der ikke passer til dig.

At finde det rigtige abonnement kan umiddelbart virke uoverskueligt, da det skal passe til dit forbrug og behov. Derfor er der også mange der vælger at fortsætte med deres eksisterende abonnement, selvom det måske ikke er den bedste løsning.

Det er nemt at skifte mobilabonnement

Selvom det kan virke besværligt, så er det faktisk meget nemt, at skifte til et andet abonnement eller mobilselskab fra iboom.dk.

Hvis du beslutter dig for at skifte over til et andet selskab, så er det faktisk sådan, at de fleste mobilselskaber klarer langt det meste af flytningen for dig. Derfor er der som regel ikke meget du selv skal gøre, når du skifter.

Hvis du skifter over til et andet selskab, så skal du tage stilling til, om du ønsker at beholde dit gamle nummer, eller om du gerne vil have et nyt. Hvis du vil beholde dit gamle nummer, så skal du oplyse dit simkort nummer. Dette skal du, for at bekræfte, at nummer tilhører dig. Hvis dette vælges, følger dit gamle nummer automatisk med over til dit nye abonnement. Hvis du gerne vil have et nyt nummer, vælger du bare dette, når du opretter abonnementet.

Når du skal vælge abonnement, så sammenlign de forskellige mobilselskaber. For at kunne sammenligne mobilselskaberne, skal du først afklare med dig selv, hvad dit behov er. Hvad er nødvendigt for dig? Hvor meget data bruger du om måneden? Hvor ofte, og i hvor lang tid, ringer du? Hvor mange SMS’er sender du om måneden? Dette skal selvfølgelig bare være cirkatal, for ikke at gøre det for besværligt. Når du har styr på dette kan du nemt finde frem til det abonnement, der passer bedst til dig.